Recensie: Wonderland

Aantal pagina’s:
358
Editie:
Paperback, ISBN: 9789492585059
Rating:
 5/5

Dikke sneeuwvlokken, cadeautjes voor onder de boom, overal lichtjes en knusse kerststalletjes: het is weer tijd voor de gezelligste tijd van het jaar. In navolging van internationale bestsellers ‘Let it snow’ en ‘My true love gave to me’ hebben tien young adultauteurs uit Nederland en België een bundel vol romantische kerstverhalen geschreven die je hart sneller zullen doen kloppen. Van fantasy tot contemporary en van thriller tot paranormal: ‘Wonderland’ bevat voor ieder wat wils met verhalen waarin ware liefde en de kerstgedachte centraal staan.

Met deze collectie heb je tien goede redenen in handen om lekker bij de open haard te kruipen en weg te dromen tijdens de decembermaand!

Toen ik hoorde dat Dutch Venture Publishing een bundel met YA-kerstverhalen ging uitbrengen, wist ik meteen dat ik die wilde hebben! Ik ben namelijk gek op kerstverhalen zoals bijvoorbeeld in de bundel ‘Let it snow’. Een aantal van de auteurs van deze bundel kende ik niet, of alleen van naam. Dubbel zo leuk dus om én een fantastisch kerstverhaal te kunnen lezen én nieuwe auteurs te ontdekken.

Dit boek ontving ik in de ‘My winter is all booked’ box van Celebrate Books. Ik ben in dit boek begonnen op de dag van het overlijden van mijn opa. Na het overlijden van mijn oma heb ik een maand of 2 bijna niet gelezen en ik wilde dit niet weer laten gebeuren want lezen doet me altijd zo goed voelen. Dit boek was echt wat ik die dagen nodig had en heeft me er dan ook echt wel doorheen gesleept.

De verhalen in de bundel zijn stuk voor stuk ontzettend fijn om te lezen. Fijn taalgebruik en een fijn tempo. Omdat het een bundel is met 10 verhalen duren de verhalen niet erg lang. Maar alle auteurs hebben echt geweldige verhalen geschreven. Een aantal van die verhalen waren zó romantisch dat ik zou willen dat het leven echt zo zou zijn. En hé, is dat nou niet net het mooie aan lezen?

Kortom echt een fantastische bundel om te lezen als je, net zoals ik, gek bent op romantische en mooie kerstverhalen!